mieke-en-dirk-in-nepal.reismee.nl

De laatste dag van de week

Lieve allemaal,het is al weer vrijdag wat gaat de tijd toch snel hier in Nepal.Vandaag doe ik nog een dagje kindergarden ,ze zijn er nog niet vandaar dat ik nog een klein stukje voor julllie kan neerschrijven.Dirk komt vanavond terug van zijn adventure week.Ik ben blij hem te zien want ik heb hem toch gemist .Ik heb wel een hele leuke week met de kinderen achter de rug.In de voormiddag geven we een klein beetje Engelse les zoals de kleuren,het alfabet en cijfertjes,de gevoelens en dat allemaal op een speelse manier.Omdat de kinderen van 3 jaar en 8 jaar in het zelfde klasje zitten heb ik een speelhoekjegemaakt met blokken zodat de allerkleinste kunnen spelen.Ze vinden het heerlijk om met blokken te spelen.Het is een opvang voor kinderen die heel arm zijn en geen mogelijk hebben om naar een school te gaan omdat onderwijs hier betaald moet worden .Ze komen van een moeilijke thuissituatie waar er geen water of electriciteit is .Er wordt hun een warme maaltijd per dag aangeboden anders hebben ze geen eten.Het zijn soms schrijnende situaties.En toch zijn ze hier heel gelukkig ,we proberen ze elke dag veel liefde en aandacht te geven en dit maakt mij ook gelukkig.Mijn emoties gaan op en neer.Met momenten heel gelukkige maar als ik dan begin na te denken over de toekomst van zulke kinderen dan is het niet gemakkelijk voor me.Zo ik ga afsluiten want mijn bengeltjes komen eraan ,tot laten op de blog.Namaste????

Reacties

Reacties

RAF en Greet

Leuk om je ervaring te lezen . Leef en geniet van het moment. De aandacht en de liefde die ze krijgen sterkt hun . Tot later zus .

Manuke

T pakt mij tot hier? lees alles mee en ben zo trots op jullie! Wat jullie doen is onbetaalbaar Mieke en Dirk! Nu ben ik ook benieuwd naar de verhalen van dirk ! Dikke kus Namaste??

Anja

Het is zo fijn om met kinderen te werken , ze zijn zo puur en zo echt .
Zoveel dankbaarheid en liefde dat je er van krijgt .
Jou verhaal is zo mooi maar ook zo schrijnend soms , maar de kindjes zien jou wel heel graag zoveel is duidelijk en dat geeft een zalig gevoel .
Geniet van elk moment ?.

Lut Bollen

Zo waardevol wat jullie doen voor de kindjes. Zij zien jullie als de toverfee en gaan dit nooit meer vergeten ❤️?

Martine

Ik krijg er tranen van zo mooi en onbegrijpelijk dat deze dingen nog bestaan. De kindjes genieten nu wel van jullie en dat kan niemand ze nog afpakken. Geef hen zoveel mogelijk je liefde en ze zullen jullie nooit vergeten.

Rafaël Timmermans

KINDEREN

Laat je hinderen
door de kinderen
hun klein en groeiend fijn
hun rein en blije bloesem zijn
t'is meer vlinderen
al dat hinderen
gun jezelf de tijd, het helen
Voor het speelse spel zij spelen
ben je nooit te groot
Voorbeeldig, breek het brood
zoals zij hun koekjes delen



warme groeten. Rafaël

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active